Det här med namnsdagar!

Hur är det hos er? Firar ni namnsdagar?
I min familj så har vi alltid sagt grattis iaf.
Men när farmor levde då var det annorlunda, då fick vi tårta när vi hade namnsdag.
Och jag kan tala om att det blev lite tufft under kärringveckan.

Veckan startar med Fredrik den 18/7, då blev tårta till brorsan.
Och sen var det Margareta 20/7 så då blev det 2 tårtor, en till mig och en till farmor.
Och sist men inte minst Christina den 24/7, då blev det tårta till mig.

Så fyra tårtor på några dagar, våra vänner var iaf lyckliga.

Tur att vi inte gör så idag, då både mamma, jag, brorsdottern och hennes moster heter Christina =D

Med detta vill jag säga

Grattis på namnsdagen min söta son

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0