Hur MÅR du?

Hur ofta frågar du din familj eller dina vänner det?
Var ärlig nu! När frågade du någon sist hur personen ifråga mår???
Är du säker på att du inte sa Hur är det? eller Vad gör du?
På frågan Vad gör du, så svarar folk med vad dom gör om det inte är så att de sov eller storgrät.
På frågan Hur är det, så svarar folk Det är bra.

För saken är att det kan vara hur bra som helst just då, men man kan ändå må piss! Tänk efter ett tag.
Hur mår du? Verkligen mår?
Mår du bra? Eller är det så att du mår lite halvtaskigt? Eller mår du riktigt uselt?

Kan du säga det? Till den som frågar?
Själv tänker jag fortsätta svara att det är bra, eller att jag lever eller jag andas, så länge frågar hur det är.
Om någon någonsin skulle kunna drista till att fråga hur jag mår. Då skulle ett annat svar komma.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hur mår du?

2009-05-02 @ 07:59:55
Postat av: Cecilia

Oj, detta var djupt vännen!

Men du har helt rätt! Hur ofta frågar man eller får frågan hur jag verkligen mår?!

Kan meddela att jag idag mår så där... Eller som jag förtjänar :)

Lite bakis, ingen större fara, men jag kommer inte att köra bil idag!

2009-05-02 @ 10:00:55
URL: http://ceciliajensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0