Resdag 16 5/7 New York

Jag har slagit mitt personbästa på stegräknaren.
31011 steg! 15,5 km. 1033 kcal. och detta på tiden 5 h 35 min 38 s.

Idag var vi och käkade brunch! Den var god men man fick ingen riktig service på stället vi var.
Jag tog kaffe, bacon och äggröra. Till det följde det med en bit potatiskaka, påminde lite om potatisgratäng. Kanongod!
Och även rostat bröd.
Innan vi fick maten så kom det in små minimuffins som man hade smör på. Riktigt goda.

På kvällen käkade vi lunch på en thairesturang.
Där var det erbjudande som såg ut på följande sätt.
För 18.95 dollar fick man
Soppa Tog en nudelsoppa, som var väldans smaklös
Sallad Kom in en liten sallad med jordnötssås dressing. Inget jag vill äta igen
Förrätt  Vårrullar som var otroligt goda.
Varmrätt Kött med ingefärssås. Så gott! Men ingefäran var jättestark.
Efterrätt Friterad banan. In kom det inbakade bananer. Inte alls vad jag väntat mig. Inte så gott och alldeles för sött.

För varje drink man beställde så fick man även tilltugg. Vi var tre stycken som beställde drinkar och tog in vårrullar plus varma saltade stora sockerärtor. Kanon!
Man fick även välja om man ville ha brunt eller vitt ris till maten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0