Den otrevliga överraskningen!

Dagen före resan dyker det upp ett problem. Problemet är att hundvakten som skulle ställt upp fick förhinder.
Då ringer jag till en "kompis" som vi kan kalla X här. Jag frågar om X kan göra mig en tjänst och ta hunden medans vi är borta. X blir eld och lågor och säger att det inte är några problem.
Jag frågar X om X har pratat med sin mamma Q och det har X gjort! Okej. Bra!
Jag frågar även X hur det går med hunden med tanke på att X jobbar, och det var inte heller några problem då X kunde ta hunden med sig. Ännu bättre! Så långt allt väl.
X ska hämta hunden på måndagen, men redan på lördagen är X där och hämtar. Jaha, okej... Det är ju upp till X.

På kvällen får jag ett brev i min brevlåda, som handlar om hunden.
Det är Q som skrivit.
För att ta det kort så är det totalt ansvarslöst av oss att ha lämnat hunden till X, för X är inte myndig (X blir myndig vilken dag som helst). X höll på att mista jobbet pga hunden som enligt Q är en kamphund. (NEJ! FEL! Hunden är en blandras och defenivt ingen kamphund) Dom fick hem en hel flyttlåda mat. Q och hennes man var tvungna att ta ledigt från jobbet för att ta hunden så att X Kunde fortsätta jobba.
Vi hade sagt att vi skulle vara bort en vecka men hade skickat sms efter en vecka och sagt att vi inte skulle komma. (FEL igen! X har vetat i 2 månader att vi skulle vara bort i nästan tre veckor)

Med andra ord. X har ljugit för mig och för Q. Men jag får ta all skit för detta.
Det kom även en räkning med att vi lovat X 1000 kr för en vecka. (FEL!FEL!FEL! Jag bad om en tjänst)
Plus att vi ska betala 1100 kr till för förlorad arbetsinkomst!
Jag ringde X efter detta brev men X vägrade att svara, till sist svarade Q och gav mig en utskällning som hette duga.
Q vägrade lyssna på vad jag hade och säga.

Lite senare hittar jag en hushållsapparat som X lånat utanför dörren. X eller Q eller vem det nu var kunde inte ens knacka på för att ge mig den. Så fjantigt!

FAKTA!
*X ville verkligen ha hunden och sa till mig att Q gått med på detta.
*X visste att vi skulle vara borta i nästan tre veckor.
*X hade tre telefonnummer om det skulle bli problem.
*Jag hade ingen anledning att tro att X skulle ljuga.
*X har talat med hundägaren flera ggr och sagt att allt gått så bra så. 
*X var inte intresserad av att jobba på detta ställe. Hon mådde urdåligt av det sa hon till mig flera ggr.

Jag tycker att detta är uselt av X. Och även av Q! En vuxen människa som vägrar att lyssna på sanningen. 
Det enda jag fick höra var att X inte är myndig, att vi borde lämnat telefonnummer och att X ska ha betalt för detta. 

Hundägaren pratade med X och sa att hon köpt lite presenter som tack och X blev jätteglad för detta. 

Jag tycker att det är sorgligt att X gjort på detta vis. Att ljuga för mig och för sin mamma, och sen inte stå för det. 
Det är jäkligt dåligt!!! 


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Oj vilken soppa!!!

Hua för människor som beter på detta sätt!

Men hund..... Nihar väl inte hund?

2009-07-14 @ 14:43:59
URL: http://ceciliajensen.blogg.se/
Postat av: Malin

Så jävla dåligt! Denna X (som jag vet vem det är) verkar ju helt dum i huvudet! och så tycker jag synd om henne som har en sån mamma!

Sånna vänner behöver man inte! Usch!

2009-07-26 @ 20:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0