Jesus

Jag och min sambo hamnade i en disskution ang Jesus. han tror att Gud skapade Adam och Eva och blablabla.
Själv är jag inte troende alls, och vet egentligen inte alls hur människorna kom till.
Men iaf så räknar ju vi vår kalender efter Jesus födelse. Då har jag frågor, den som vill får svara.

A; Varför firar vi inte nyårsafton den 24/12 när Jesus föddes om nu man ska räkna därifrån?
B; Vem uppfann julafton?
C; Var det verkligen så snällt av Gud att låta hans egen son bli uppfostrad av en snickare?

Ja, alltså det är ju inget fel på snickare, jag undrar om det var schysst överhuvudtaget att inte ta hand om sitt eget barn?
Borde inte Gud som är så trevlig och snäll och god och allt vad folk nu säger, ta hand om sitt eget barn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0