Nu jäklar ska jag ta tag i det på riktigt

Ja jag vet att jag sagt det ett tusen miljarder gånger förut, men nu måste jag verkligen.
Det är inte snyggt när magen hänger över byxorna. Så är det bara.
Låg och läste lite igår i en av alla GI-böcker som finns och där stod det att siffran för överviktiga i USA är 70% och här i Sverige är den 50 %. Det är inte bra.
Fast om man tittar på hyllorna bland chips och ostbågar så handlar det ju om Big Pack nu. 500 grams påsar är inte ovanligt alls.
På Coop i Kista Galleria har dom faktiskt 30 grams påsar. Det är ju så perfekt när man bara är lite sugen.
Finns det inte hemma så kan man inte äta det eller hur?
Nu har jag ju personligen det lilla problemet att om det inte finns hemma blir jag sugen men om det finns massvis av det så vill jag inte ha.
Så egentligen borde jag nog fylla mina skåp och lådor med chips, kakor, ostbågar, läsk, glass, godis m.m
Undrar vad Anna Skipper skulle säga om det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0