Lönedag

Lön! Kul. Eller kanske inte nej. Vad är det för kul att få lön när pengarna ändå bara rasar iväg till räkningar?
Inte så mycket. Men det är tyvärr så att vara vuxen.
Tänk om 15-åringen visste hur bra han har det. Han bor gratis, äter gratis, får kläder och pengar. Godis, bio, skor ska också betalas.

Han ska jag få sitt barnbidrag från denna månad, och det första han gör är att köpa en mp3 för 550 kr. 
Jaha, det var över hälften av hans pengar som gick till det. 

Tänk om jag kunde få hälften av min lön att bara spendera på något som jag vill och slippa tänka på mat, blöjjor och räkningar i första hand. 

Tänk om man visste själv i den åldern hur bra man hade det egentligen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0